Pots seleccionar una entrada del bloc per la seva localització geogràfica.

diumenge, 26 de setembre del 2010

Barranc de Núria

El barranc de Riu de Núria es troba a la comarca del Ripollès, a Girona. Es tracta d'un barranc magnífic; és bonic de debò, aquàtic, esportiu i molt divertit.

Amb aigua és un barranc d'alt nivell tècnic, i fàcilment és impossible de fer si hi ha una  mica més de cabal d'allò habitual (en època de descens). L'època de descens és l'estiu i la tardor. És imprescindible avaluar molt bé el cabal perquè amb molta aigua pot convertir-se en una trampa. Moltes ressenyes parlen de que si es troba que l'aigua passa dos dits per sobre de la presa de l'inici del barranc, ens haurem d'abstenir de baixar-lo. Ara la situació ha canviat una mica perquè han arreglat la presa, i per tant, aquest paràmetre ja no és correcte. Així que molt de compte.

Es tracta d'un barranc amb cabal permanent, i per tant, es necessita neoprè complet, i pels més fredolics, roba interior calenta i guants (i escarpins). Es necessiten dues cordes de 30 metres i una de socors equivalent al doble del ràpel més llarg (25m. si es fa integral). També, l'equip bàsic: casc, talabard, baga d'ancoratge, descensor i mosquetons de seguretat.

L'accés es pot fer caminant des de la central hidroelèctrica de Queralbs o des del poble mateix i seguint el camí cap a Núria (1.30h), o bé pujant amb el Cremallera fins al santuari de Núria i baixant pel camí (1h des de Núria).

El descens són de 3 a 4 hores, depenent del ritme de grup i de la gent que hi hagi al barranc. En tractar-se d'un barranc tècnic, és bo haver llegit la ressenya d'una guia, com ara la de "50 barrancos del Pirineo". Hi ha una mica de tot: tobogans, salts, ràpels i aigua, molta aigua.

El temps de retorn dependrà de per on es vagi. Es pot tornar després del Pont del Cremal, agafant el camí cap a Queralbs (1h). També es pot baixar un tram més de barranc i sortir per la dreta després de l'última badina (1h). I per últim, i la que recomanem des d'aquí, és seguir fins a la central hidroelèctrica. Si s'agafa aquesta opció, hi ha uns 45min. de grimpar entre roques i un parell de ràpels més. Després s'agafa un caminet que en 15min. et deixa a la central.

Al mapa següent es pot veure l'accés i el retorn deixant el cotxe a la central hidroelèctrica.

Mostra Barranc del Núria en un mapa més gran

La topo següent està treta de descensodebarrancos.com, i dóna una primera idea dels salts d'aigua que té el barranc.

Per últim, aquest vídeo del descens que vam fer.

1. Es un barranc guapíssim, molt estètic i amb molts components tècnics. Em va encantar, felicitats pel vídeo!!

Seguiu saltant i grimpant!!