Pots seleccionar una entrada del bloc per la seva localització geogràfica.

divendres, 20 d’agost del 2010

Torrent de la Corba

El Torrent de la Corba és un barranc que es troba a la vora de Bruguera, a la comarca del Ripollès, a Girona. És molt bonic i té un ràpel excepcional que passa per sota d'un arc de roca.

Tècnicament és de dificultat mitjana encara que s'han de dominar bé el ràpel en terrenys relliscosos i saber assegurar als companys o muntar passa-mans recuperables en alguna aproximació a les anelles de ràpel una pèl exposada .

Si vols veure més fotografies, clica a la imatge.

En aquest barranc es poden combinar dos cotxes o bé anar-hi amb un de sol. Nosaltres l'hem fet de les dues maneres, i recomanem efusivament fer-lo amb dos cotxes. D'aquesta manera, un dels cotxes s'ha de deixar a la vora del restaurant la Corba, marcat amb una fletxa verda al mapa següent. Si no hi ha lloc just a davant del restaurant, a l'altra banda de la carretera hi ha una esplanada.

Mostra un mapa més gran

A continuació es mostra l'accés al barranc (en vermell) i el retorn fins el cotxe (en verd). En el cas d'haver deixat un cotxe al restaurant, s'hauria de continuar el torrent avall fins a trobar el pont del tren. D'allà ja es veu el restaurant i es pot sortir fàcilment.

Descàrrega del track per GPS (en format GPX): acces_retorn_T.Corba.gpx
[nota: per descarregar el track has de fer clic dret a sobre l'enllaç  i  guardar-lo]

Accés: Per arribar a l'aparcament s'ha d'agafar la carretera de Bruguera, des de Ribes de Freser. Un cop s'arriba a l'entrada de Bruguera, s'ha d'agafar un trencant a mà esquerra que duu a Coll de Jou. Es segueix per aquesta carretera amunt fins a trobar una corba molt pronunciada cap a l'esquerra, uns 100 metres després d'haver trobat un camí de terra que baixava a mà dreta (que és el camí de retorn). El cotxe es deixa pujant a mà dreta, a l'entrada d'una pista de terra, just abans de sortir de la corba pronunciada. Uns metres endins de la pista de terra hi surt un corriol estret que en 5 minuts et baixa a l'inici del barranc.

Descens: Es tracta d'un barranc sense salts ni tobogans però amb ràpels molt bonics. Es necessiten dues cordes de 30 metres. Està molt ben equipat amb ancoratges químics. Tot i que no és massa aquàtic, és recomanable dur neoprè complet. El descens es fa en unes 3-4 hores fins al cartell de sortida (veure foto).

Hi ha tres trams, més un quart tram per qui deixi el cotxe al restaurant. Hi ha un primer escapament (baixant a la dreta) en finalitzar el primer tram, que consisteix en una pista que travessa el torrent. Més endavant, a l'esquerra, hi ha un corriol d'escapament, poc abans del ràpel de 27 metres.

Ressenya treta de http://barrankas.iespana.es.

Retorn: En arribar a un cartell clavat a una roca, a la dreta, es troba el camí de retorn d'aquells que hagin vingut amb un cotxe. Es tracta d'un retorn peculiar perquè té una part d'equipament tipus 'via ferrada'. No és un retorn còmode per la qual cosa nosaltres preferim la passejada pel torrent, llarga i pesada, fins al restaurant que la pujada interminable fins el cotxe per aquest camí de retorn equipat una mica precàriament.
Tornant pel camí equipat es triga uns 45 minuts, i seguint avall pel torrent aproximadament 1 hora.

I per acabar, un vídeo que hem fet.